torsdag 29 september 2011

Blood

Den här dagen har varit sådär perfekt som bara fredagar kan vara, ja, för mig är det fredag idag. På fredagar har vi självstudier, och på lördag jobbar jag mellan 7-16 så utnämner den här veckans torsdag till fredag.



Har varit i skolan mellan 10-14 idag och de första två timmarna ägnade vi åt att ta blodprov och mäta blodsocker. Det gick jättebra att både ta blodprov och mäta blodsocker. Vi har bara tagit venprov på skolans testarm, men vår lärare sa att vi eventuellt kunde börja ta venprov på varandra redan nästa testtillfälle. Så himla kul. Så nu längtar jag tills nästa gång och hoppas att det är någon i klassen som är vänlig nog att låna ut sin arm till mig. Jag själv har absolut inga problem med nålar och sprutor och ställde upp som testperson när vi skulle demonstrera stick i fingret och jag var också den första att ta venprov på testarmen. Sedan fick jag stå och agera lärare och handleda mina klasskamrater när dem skulle testa på att ta blodprov.



Förutom en spännande skoldag så har solen lyst på himmelen med sommarvärme i luften. Imorgon ska jag, älskling, åsa och martin in till kalmar för bowling på harrys och middag på larmgatan 10. På lördag jobbar jag som sagt och sedan blir det lite festligheter hos louise och jocke. På söndag blir det bakpotatis med Linnéa :)

LIVET LEKER! CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar